Saturday, November 28, 2009

Kambing Dah Masuk..

Salam..,

Kisah kali ni psal kambing akikah yang telah di tempah sejak awl bulan november lagi telah pun selamat sampai ke ladang. Setelah sekian lama shipment ditunda akhirnya pada 25.11.2009 kambing selamat sampai di mas kargo pukul 4.00 ptg. Jadi pada hari tu terpaksa la sy mengambil cuti mengejut untuk menyambut kambing di mas kargo.. Setibanya di sana sy menunggu kehadiran bro shamsul dari AZAMBEST FARM untuk mengambil pas kebenaran masuk ke mas kargo.

Setelah mengambil pas sy di bawa bro shamsul ke dalam dan bro shamsul menjadi tour guide sy.. hehehe,.. so terpaksa la di melayan kerenah sy yg pertama kali yer berada didalam... sbar yer bro.. hahaha... ape nak buat 1st time bawak masuk feral untuk akikah ni jadi banyak la bende nak ditanya dan sy berterima kasih kepada beliau kerana sudi meluang kan sdikit mase untuk sy dan menerangkan serba sedikit prosedur ketika mengimport kambing serta pengagihan kambing2 tersebut kepada pembeli..

Alhamdullilah stok yang di bawak masuk oleh azambest farm agak besar2 belaka dengan average 40-45 kg... setelah semua proses pengagihan selesai di mas kargo pada pkul 10.00 mlm.. sy pun beransur pulang dan sempat mengekskort (btul ker aku eja ni.. ahh bedal jer la..) drebar lori ker ladang al - falah di jalan kebun psal drebar xtau kandang yer kat maner dan nasib baik jugak la psal sy dah penah ke sana... Setelah menurunkan kesemua kambing di ladang al - falah sy pun bertolak balik sambil membawa tenaga kerja untuk menurunkan kambing di ladang sy pula..

Perrrgghh.. berpeluh kawan dalam lori nak membawak turun psal yer kat kandang sy ni xder bay nak load kambing jadi terpaksa la bekerja lebih skit nak mengangkut kambing turun dari lori dan bawak masuk ke dalam kandang... Abis jer menurunkan kambing dan selesai keje di ladang pkul 2.00 pg.. aisey lembik psal esok pagi jer nak anta isteri pegi check up dan register company kat ssm.. (psal ssm sy citer lain kali..)

Apepun ini merupakan satu pengalaman yang berharga sbb dapat tau serba sedikit proses ketika menurnkan kambing dan pengagihan kambing kepada para pembeli walaupun ianya meletihkan dan memenatkan.. best gilerrr... hahahahah....

p/s - gambar x dapat di sertakan sebab kamera tertinggal kat umah... tapi gambar kambing2 yg baru sampai akan di upload kemudian. dan satu berita sedih slah seekor dari feral tersbut dah mati... ape nak wat resam membela binatang kena la redha..... allah tau aper yg terbaik untuk umat yer,.. aminnn..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger