Wednesday, November 4, 2009

RM12 Sekilo..,

salam,

pasti ader yang tertanyer aper maksud sebenar yer tajuk di atas. sebenarnya ada kisah yang hendak sy crita kan, pada hari ahad yang lepas sy didtangi oleh pengusaha daging kambing untuk membeli kambing yang diternak.. kebetulan di kandang sy ada 5 ekor kambing jantan yang hendak di let go kan psal yer kambing ni dah mula mengatal dengan betina yang ada di kandang.. takut la plak terjadi kes kebuntingan pada betina ni dengan benih si jantan ni (dah rosak program aku.. hahah)..

setelah bercerita dan tawar menawar akhirnya kata sepakat telah dicapai.. sy bersetuju untuk menjual mereka dengan harga RM 12/kilo.. dengan purata umur dari 4-6 bulan (gambar tgk kat bwah yer) .. psal yer kambing ni hanya dilepas kan untuk makan di sekitar kandang dan dedak pun kurang hanya diberi time ujan dan bila tidak dilepaskan jer..

Disamping tu saya juga akan menjalankan jualan feral untuk akikah dalam mase terdekat ni jadi untuk pertama kali ni saya membeli 10 ekor feral dari shamsul azam best farm tapi oleh kerana flight delay ke satu tarkh yang akan di beritahu nanti jualan untuk akikah pun terdelay la jugak.. harap2 dapat la masuk dalam minggu depan paling lewat pun..hehehe.... ape2 pun kiter berdoa jer supaya xder masalah biler kambing tu dah sampai nanti....

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger